Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε τρόπου μαγειρέματος

Grilled Salmon

«Όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά ή να διατηρήσουμε τη σιλουέτα μας, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να προσέχουμε ποιες τροφές καταναλώνουμε. Συνήθως όμως, δεν δίνουμε την πρέπουσα προσοχή στο μαγείρεμα το φαγητού μας, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό. Ως γνωστόν, κάποια λαχανικά χάνουν τις βιταμίνες τους και άλλα θρεπτικά συστατικά τους κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος. Παρ’όλα αυτά, υπάρχουν και κάποια άλλα λαχανικά τα οποία απελευθερώνουν τα θρεπτικά τους συστατικά μέσω του μαγειρέματος. Γι αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε το σωστό τρόπο μαγειρέματος.

Βράσιμο: Ένας εύκολος και υγιεινός τρόπος για να μαγειρέψετε το φαγητό σας. Αν όμως βράζετε το φαγητό σας σε υψηλή θερμοκρασία είναι πιθανόν να «εξατμιστούν» κάποιες βιταμίνες και να χαθεί μέχρι και το 60% των μετάλλων του (ειδικά στα λαχανικά). Το βράσιμο όμως ευνοεί κάποιες τροφές όπως, το καρότο, τα κολοκυθάκια και το μπρόκολο.

Ατμός: Ένας από τους καλύτερους τρόπους να μαγειρέψεις ψάρια και λαχανικά, αφού μαγειρεύονται με τους χυμούς τους, διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά τους.

Στο grill: Ένας επίσης σωστός τρόπος για να μη χάνονται τα θρεπτικά συστατικά από το φαγητό σας, χωρίς όμως να «θυσιάζεται» η γεύση του. Ιδανικό για κρέατα και ψάρια. Παρ’όλα αυτά και το μαγείρεμα στο grill δεν πρέπει να γίνεται σε συστηματική βάση, καθώς η συχνή κατανάλωση καλοψημένου κρέατος μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο του παγκρέατος, λόγω της απελευθέρωσης τοξινών.

Στο τηγάνι:  Ένας όχι και τόσο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος. Αλλά άμα σας αρέσουν τα φαγητά στο τηγάνι, καλό θα είναι να χρησιμοποιείτε λίγο λάδι και κατά προτίμηση ελαιόλαδο

Πηγή: myworld.gr

Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2013

Ο Stephen Fry επιχειρηματολογεί υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα


Ο Στίβεν Φράι (Βρετανός ηθοποιός, συγγραφέας, τηλεπαρουσιαστής…) σε Βρετανικό ντιμπέιτ επιχειρηματολόγησε υπέρ της επιστροφής στην Ελλάδα των μαρμάρων του Παρθενώνα. Το ντιμπέιτ έλαβε χώρα στο Cadogan Hall στις 11 Ιουνίου 2012. Το πλήρες ντιμπέιτ μπορείτε να το δείτε εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=YE7DpRjDd-U

Δείτε την Ακρόπολη των Αθηνών σε ένα εκπληκτικό πανόραμα 360 μοιρών

Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

Αντικαταστήστε την ζάχαρη με...

Stevia

«Έχετε εναλλακτικές! Τα φυσικά γλυκαντικά. Στο κάτω κάτω αν σας αρέσουν τα γλυκά, είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα αφαιρέσετε από τη διατροφή σας. Υπάρχουν φυσικές και πιο υγιεινές εναλλακτικές που δεν ενέχουν κανέναν από τους κινδύνους της επεξεργασμένης ζάχαρης, ενώ παρέχουν και πολλά οφέλη στην υγεία.

 

Στέβια
Με προέλευση την Παραγουάη, η στέβια χρησιμοποιείται εδώ και εκατοντάδες χρόνια στην Νότια Αμερική και πιο πρόσφατα έγινε δημοφιλής σε Ασία και ΗΠΑ σαν το φυσικό γλυκαντικό χωρίς θερμίδες. Η στέβια (stevia rebaudiana) και τα γλυκά συστατικά που προκύπτουν από τα φύλλα της, γνωστά σαν γλυκοζίτες στεβιόλης, δεν περιέχουν θερμίδες και είναι απόλυτα ασφαλή. Πρόσφατα εγκρίθηκαν και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η στέβια άρχισε να χρησιμοποιείται σαν γλυκαντικό στην Ιαπωνία πρίν 20 χρόνια. Οι αυστηροί σε θέματα υγείας Ιάπωνες, όπου η χρήση της ασπαρτάμης δεν είναι επιτρεπτή, ανακάλυψαν πρώτοι τον τρόπο να απομονώνουν τα γλυκά συστατικά από το υπόλοιπο μέρος του φύλλου. Έτσι προέκυψαν τα εκχυλίσματα από φύλλα στέβιας που είναι 200-300 φορές πιό γλυκά από την κοινή ζάχαρη. Δεδομένου ότι είναι 300 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη, δεν είναι περίεργο που θεωρείται η «βασίλισσα» των φυτικών γλυκαντικών.  Χωρίς θερμίδες και μηδενικό γλυκαιμικό δείκτη (ΓΔ),  διεγείρει το πάγκρεας, αντί να το εξαντλεί. Έχει ήπια επίδραση στα επίπεδα του σακχάρου, κάτι που την καθιστά ιδανική για τους διαβητικούς. Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι μπορεί να μειώσει την ακμή, να θεραπεύσει πληγές και να καταπραΰνει το στομάχι.

Ξυλιτόλη
Μια λευκή φυσική κρυσταλλική ουσία, η οποία προέρχεται από κορύνη (κότσαλο καλαμποκιού) και δένδρο σημύδας. Μοιάζει και οπτικά και γευστικά με την ζάχαρη, αλλά περιέχει 75% λιγότερους υδατάνθρακες, 40% λιγότερες θερμίδες (9,6 ανά κουταλιά του γλυκού) και γλυκαιμικό δείκτη μόνο 7. fΒρίσκεται στα φρούτα και τα λαχανικά και περιέχει μόλις δύο θερμίδες ανά κουταλάκι. Ενώ η ζάχαρη προκαλεί τη δημιουργία οξέων στη στοματική κοιλότητα, η ξυλιτόλη διαθέτει αλκαλοποιητική δράση, αποτρέποντας το σχηματισμό πλάκας και τερηδόνας. Προωθεί επίσης την υγεία των οστών και ενισχύει το ανοσοποιητικό. Ο χαμηλός ΓΔ σημαίνει ότι δεν προκαλεί απότομες αυξομειώσεις του σαχκάρου ή ανάπτυξη μυκητιάσεων, όπως η επεξεργασμένη ζάχαρη.

Μέλι
Είναι ένα πλήρες θεραπευτικό ελιξίριο, που βελτιώνει τη γενικότερη υγεία. Η ημερήσια κατανάλωση μελιού τροφοδοτεί τον οργανισμό με αντιοξειδωτικά, απαραίτητα για την προστασία του από τις ελεύθερες ρίζες. Είναι πλούσιο σε ριβοφλαβίνη, θειαμίνη, νιασίνη, σίδηρο και μαγγάνιο.

Νέκταρ αγαύης
Αποτελείται κυρίως από 90% φρουκτόζη και 10%γλυκόζη και είναι 1,4 εως 1,6 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη. Βγαίνει κατευθείαν από τον πυρήνα του κακτοειδούς φυτού αγαύη, το οποίο ζει και ευδοκιμεί στο Μεξικό. Είναι φυσικό γλυκαντικό το οποίο διαθέτει πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (11 – 19), δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και δεν επιβαρύνει το πάγκρεας.  Το νέκταρ αγαύης περιέχει 20 θερμίδες ανά κουταλάκι και είναι πολύ πιο γλυκό από την επεξεργασμένη ζάχαρη, οπότε χρησιμοποιείτε λιγότερο. Μπορεί να αντικαταστήσει τη ζάχαρη σε οποιαδήποτε συνταγή.

Το σιρόπι μελάσας
Η μελάσα ζαχαρότευτλου, αποτελεί το τελικό προϊόν από τη διαδικασία καθαρισμού της ζάχαρης. Η μελάσα ζαχαροκάλαμου έχει ευχάριστη γλυκόπικρη γεύση και άρωμα και χρησιμοποιείται σε σάλτσες, σε γλυκίσματα και σε πλούσια κέικ φρούτων. Η μελάσα περιέχει περισσότερο σίδηρο σε σχέση με το μέλι, αλλά υπολείπεται σε βιταμίνη C. Η μαύρη ζάχαρη συγκεντρώνει περισσότερη μελάσα (η μελάσα της δίνει σκούρο χρώμα και γλυκόπικρη γεύση). Το θετικό είναι πως μεταβολίζεται πιο αργά απ’ ό,τι η κοινή ζάχαρη αλλά σε επίπεδο θερμίδων, δεν γλιτώνετε κάτι.»

Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου 2013

Τα οφέλη του σκόρδου στην υγεία της καρδιάς

Garlic
«Η φύση έχει εφοδιάσει τα προϊόντα της με πολύτιμες θεραπευτικές ιδιότητες που προστατεύουν τον οργανισμό και φροντίζουν για την καλή του υγεία με φυσικό τρόπο. Το πιο αποτελεσματικό από όλα όπως δείχνουν επιστημονικές μελέτες των τελευταίων 50 ετών είναι το σκόρδο. Τροφή και φάρμακο ταυτόχρονα που οι γιατροί της αρχαιότητας συνιστούσαν για τη θεραπεία 61 παθήσεων.

Περιέχει αντιμικροβιακές, αντιθρομβωτικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες ενώ ταυτόχρονα  μειώνει τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα. Οι αντινεοπλασματικές του ιδιότητες είναι πιθανόν να οφείλονται στις ενώσεις θείου ή σε άλλα συστατικά αγνώστου χημικής σύστασης και δομής.

Χάπια σκόρδου. Πότε τα χρησιμοποιούμε;

Τα χάπια σκόρδου θα μπορούσαν να θεωρηθούν η καλύτερη λύση, καθώς έτσι αποφεύγεται η δυσοσμία και η δυσάρεστη γεύση. Οι ειδικοί όμως επαναλαμβάνουν ότι αυτά δεν έχουν καμιά ουσιώδη επίδραση στον οργανισμό.

Η κατανάλωση σκόρδου είναι ευεργετική για:

- Τη βελτίωση των συνολικών επιπέδων χοληστερόλης.
- Τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και τη μείωση σχηματισμού θρόμβων, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εγκεφαλικού και καρδιακής προσβολής.
- Την καταπολέμηση των λοιμώξεων του αναπνευστικού.
- Την ελαχιστοποίηση των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος, συμπεριλαμβανομένου του πονόλαιμου.
- Τη μείωση των μυκητιάσεων και των λοιμώξεων.

Το σκόρδο περιέχει επίσης αντικαρκινικές ουσίες. Η μέτρια κατανάλωση σκόρδου μπορεί να μειώσει κατά 35% την πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου του παχέως εντέρου. Το σκόρδο περιέχει ουσίες με ιδιαίτερα αντικαρκινική δράση (θειο-αλλοκυστεϊνη, αλλισίνη, δισουλφίδιο).

Η κατανάλωση ενός έως δύο κομματιών ωμού σκόρδου ανά ημέρα, θεωρείται ασφαλής για τους ενήλικες. Οι δόσεις που συστήνονται γενικά στη βιβλιογραφία για τους ενήλικες είναι 4 γραμμάρια (1-2 κομμάτια) ωμό σκόρδο ανά ημέρα ή μια ταμπλέτα σκόνης σκόρδου 300mg, 2 έως 3 φορές ανά ημέρα, ή 7.2γραμ. εκχύλισμα σκόρδου ανά ημέρα.

Αξίσει να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως οι ασθενείς που ακολουθούν αντιπηκτική αγωγή θα πρέπει να ενημερώνουν το γιατρό τους για την κατανάλωση σκόρδου, καθώς το σκόρδο παρουσιάζει αντιπηκτικές ιδιότητες.

Τέλος τη δυσάρεστη οσμή του σκόρδου στην αναπνοή μπορεί να καλύψει ένα ποτήρι γάλα. Το γάλα μειώνει σημαντικά τις συγκεντρώσεις των χημικών ουσιών που δίνουν στο σκόρδο την έντονη και μακράς διάρκειας οσμή του. Όμως δυστυχώς περιορίζει τις θεραπευτικές ιδιότητες του σκόρδου.»

Πηγή: ygeianews.gr

Κυριακή, 3 Νοεμβρίου 2013

Η κατανάλωση πολλών γλυκών εξασθενεί τη μνήμη

Cake/Camera Bag help

Έχουν καλύτερη μνήμη όσοι έχουν χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα

«Η παρακάτω είδηση δε θα αρέσει στους γλυκατζήδες. Όμως από την άλλη ίσως και να μην τους επηρεάσει τόσο, αφού το πιο πιθανό είναι να την... ξεχάσουν!

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, τα πολλά γλυκά μας κάνουν ξεχασιάρηδες!

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα κάνουν καλό στην υγεία του εγκεφάλου. 

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Neurology, έδειξε ότι οι άνθρωποι που είχαν πολύ υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, εμφάνιζαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν προβλήματα μνήμης.

Στην έρευνα συμμετείχαν 141 άνθρωποι με μέσο όρο ηλικίας τα 63 έτη, που δεν είχαν διαβήτη ή βρίσκονταν σε προ-διαβητικό στάδιο. Αποκλείστηκαν από την έρευνα όσοι ήταν υπέρβαροι ή έπιναν πάνω από τρία ποτήρια αλκοόλ την ημέρα και είχαν προβλήματα μνήμης.

Εκείνοι που είχαν χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, είχαν καλύτερη βαθμολογία στα τεστ μνήμης στα οποία υποβλήθηκαν.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι όσοι είχαν υψηλά επίπεδα σακχάρου, ήταν λιγότερο ικανοί να θυμηθούν μια λίστα 15 λέξεων μισή ώρα αφότου τις άκουσαν.

«Γνωρίζαμε ήδη ότι ο διαβήτης τύπου 2 είναι παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση Αλτσχάιμερ, όμως αυτή η νέα έρευνα δείχνει ότι και τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα συνδέονται με αδυνατισμένη μνήμη σε ανθρώπους που δεν πάσχουν από διαβήτη. Υποδηλώνει ότι η ρύθμιση του επιπέδου σακχάρου στο αίμα μπορεί να είναι ένας τρόπος για να βελτιωθεί η μνήμη, ακόμη κι αν δεν πάσχουν από διαβήτη» ανέφερε η Dr Clare Walton από την οργάνωση Alzheimer’s Society. 

«Ωστόσο, καθώς ένας στους τρεις ανθρώπους άνω των 65 θα εμφανίσει άνοια, είναι σημαντικό να γίνουν περαιτέρω έρευνες σαν κι αυτή, προτού αρχίσουν όλοι να αλλάζουν τη διατροφή τους» κατέληξε.»


Πηγή: newsbeast.gr

Παναγία: "Μια μέρα, η Ελλάς θα γίνει το προσκύνημα όλων των λαών της οικουμένης"


«Το ακόλουθο επεισόδιο συνέβηκε στόν Καλαμά, τις πρώτες μέρες της ιταλικής εισβολής, όταν ακόμα οι φασίστες νόμιζαν πως τίποτε δεν μπορούσε να σταματήση την προέλασή τους. Ένα μικρό μας τμήμα, κατατσακισμένο από την κούρασι, άυπνο μέρες ολόκλη­ρες, είχε μαζευτεί σ'έναν καλαμώνα της αριστεράς όχθης τού ποταμού γιά νά ξαποστάση λίγες ώρες. Οι άνδρες λαγοκοιμόνταν, μα πετάχθηκαν ξαφνικά στο ά­κουσμα μιας παράξενης, υπερκόσμιας φωνής. Καί εί­δαν τότε, μέσα στο σκοτάδι που τους περιτριγύριζε, μιάν αχνή οπτασία, μιά γυναίκα με πονεμένη μορφή, μα που το πρόσωπό της αχτινοβολούσε από μιά υπερ­κόσμια χαρά. Την γνώρισαν αμέσως, αν και ποτέ δεν την είχαν ξαναδεί: ήταν η Παναγία, που τους μιλούσε: «Τούτο εδώ είναι το ακρώτατο σημείο όπου θα φτά­σουν οι αντίχριστοι. Από εδώ και πέρα, τίποτε δεν θα σταματήσει τη φυγή τους. Και σας λέγω και τούτο α­κόμα: μιά μέρα, η Ελλάς θα γίνει το προσκύνημα όλων τών λαών της οικουμένης». Και το όραμα εξαφανίστη­κε. Την επομένη, άρχιζε η αντεπίθεσίς μας, οι Ιταλοί ξαναπερνούσαν τον Καλαμά άρον-άρον και η φυγή τους από τότε δεν έχει σταματημό.»

(«Με τη βοήθεια του Θεού θα επικρατήσει το δίκαιόν μας», εφ. Η Νίκη, 19-4-41. 
Σύγχρονη δημοσίευση, στο λεύκωμα του Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου: Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ’40, σελ.146, με τον τίτλο «Φωνή υπερκόσμια»).