Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

Πασχαλινό παζάρι από 25 έως και 28 Απριλίου στο Επιμελητήριο Ν. Αχαΐας


«Το Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής & Ερευνών (Ε.Κε.Ψ.Υ.Ε.) Πάτρας & ο Κοινωνικός Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης  (Κοι.Σ.Π.Ε.)  «Φάρος», σας προσκαλούν στο Πασχαλινό παζάρι έργων που παράγονται από τις δραστηριότητες προσώπων με ψυχοκοινωνικά προβλήματα, που θα πραγματοποιηθεί από 25 έως & 28 Απριλίου 2013, στο Επιμελητήριο Ν. Αχαΐας (Ρήγα Φεραίου 58 – έναντι Ραδινού).

     Η συμμετοχή σας, είναι τιμή και στήριξη στην προσπάθεια των εκπαιδευομένων μας για κοινωνική επανένταξη.»

Εγκαίνια: Πέμπτη 25/04/2013 & ώρα 7.00μ.μ.

    Ώρες λειτουργίας έκθεσης:

    Πέμπτη - 25/04/2013: 7.00μ.μ - 10.00μ.μ.
    Παρασκευή - 26/04/2013: 9.00π.μ. –  2.00μ.μ.
    & 5.00μ.μ. – 9.30μ.μ.
    Σάββατο - 27/04/2013: 9.00π.μ. - 6.00μ.μ.
    Κυριακή - 28/04/2013: 10.00π.μ. – 1.30μ.μ.


Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

«Ασπίδα» κατά του εγκεφαλικού αποτελούν τα μακαρόνια ολικής άλεσης


«Αν δηλώνετε λάτρεις των ζυμαρικών ολικής άλεσης με σάλτσα φρέσκιας τομάτας ή λαχανικών, τότε πέρα από γευστική απόλαυση, το αγαπημένο σας πιάτο μπορεί να προσφέρει και προστασία ενάντια στα εγκεφαλικά.

Νέα βρετανική μελέτη αποκαλύπτει ότι τα άτομα που κατανάλωναν κατά 7γρ. επιπλέον φυτικές ίνες την ημέρα (σύμφωνα με τους αρμόδιους οργανισμούς η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών είναι της τάξεως των 20-30γρ.), αντιμετώπιζαν κατά 7% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου συγκριτικά με άλλους.

Όπως εξηγούν μάλιστα οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Leeds με δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Stroke», πρόκειται για μια ποσότητα που μπορούμε να λάβουμε καταναλώνοντας ένα μπολ ζυμαρικών ολικής άλεσης σε συνδυασμό με δύο μερίδες φρούτων ή λαχανικών.

«Φυσική» προστασία μέσω της διατροφής
Οι βρετανοί επιστήμονες προχώρησαν σε μετα-ανάλυση συνολικά οκτώ προηγούμενων μελετών γύρω από τη διατροφή και τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, οι οποίες είχαν πραγματοποιηθεί από το 1990 ως το 2012.
Οι φυτικές ίνες αποτελούν ουσίες φυτικής προέλευσης οι οποίες δεν διασπώνται και για τον λόγο αυτόν δεν αφομοιώνονται από τον οργανισμό. Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα φρούτα, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια.
«Η μεγαλύτερη πρόσληψη φυτικών ινών από τροφές όπως προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά, ψωμί, ζυμαρικά), αλλά και από φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς είναι σημαντική για όλους και ιδιαίτερα για εκείνους που λόγω παραγόντων όπως π.χ. η παχυσαρκία, το κάπνισμα και η υπέρταση, ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου για εγκεφαλικό» εξηγεί χαρακτηριστικά η επικεφαλής της μελέτης δρ Νταϊάν Θρέπλετον.

«Μεγάλη μερίδα του κόσμου δεν λαμβάνει την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα φυτικών ινών και για τον λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσουμε  τον πληθυσμό ώστε να μάθει πώς μπορεί να αυξήσει την πρόσληψη φυτικών ινών μέσω της διατροφής του»προσθέτει η ειδικός.»

Πηγή: tovima.gr