Σάββατο, 1 Αυγούστου 2009

''Ταίζετε'' σωστά τη μνήμη σας;

''Όπως το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου πρέπει να γεμίσει με καλής ποιότητας βενζίνη για να μας ''τρέξει'' χιλιόμετρα, έτσι και η μνήμη, για να αποδώσει καλύτερα, θέλει το σωστό καύσιμο. Το τι τρώμε κάθε μέρα έχει σημαντική επίδραση όχι μόνο στην υγεία αλλά και στο μνημονικό μας. Σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Θωμόπουλο, ενδοκρινολόγο – διαβητολόγο, κλινικό διαιτολόγο, τρόφιμα που βοηθούν τη μνήμη είναι:

  • Λιπαρά ψάρια πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, όπως σολομός, σαρδέλες, κολιός

  • Ξηροί καρποί

  • Τα φρούτα ή οι χυμοί φρούτων

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, το λάχανο, το μαρούλι

  • Το μπρόκολο και το κουνουπίδι

  • Το ελαιόλαδο

Όμως τα πιο ενδιαφέροντα δεδομένα σχετίζονται με το φολικό οξύ, που ανήκει στην ''οικογένεια'' της βιταμίνης Β. Φαίνεται πως παίζει καθοριστικό ρόλο στην προστασία της μνήμης, των γνωστικών ικανοτήτων και της πνευματικής διαύγειας.


Υπάρχει στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που αναφέραμε, στα δημητριακά, τα φασόλια, τα αβοκάντο, στις μπανάνες, στα πορτοκάλια και στο χυμό τους, στις φράουλες και στα σπαράγγια. Άλλωστε, τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη βλάπτουν μακροπρόθεσμα τη μνήμη, όπως και η κατανάλωση αλκοόλ που καλό είναι να γίνεται με μέτρο. Σύμφωνα με τον ειδικό, για καλύτερο αποτέλεσμα είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε τις συγκεκριμένες τροφές παρά σκευάσματα βιταμινών. Γιατί με μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες, ο οργανισμός απορροφά ταυτόχρονα ένα σύνολο αντιοξειδωτικών και άλλων χρήσιμων ουσιών που δρουν συμπληρωματικά και υποβοηθούν το έργο των βιταμινών.''


Πηγή: Περιοδικό ''Popular Medicine'' (Τεύχος 78 – Ιούλιος 2009)

Δεν υπάρχουν σχόλια: