Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2008

Πώς να παρατείνετε τη ζωή σας 14 χρόνια

Με γυμναστική, φρούτα, λαχανικά και λίγο κρασί


Άτομα, τα οποία πίνουν μετρίως, ασκούνται, κόβουν το κάπνισμα και καταναλώνουν 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα ζουν κατά μέσον όρο 14 χρόνια περισσότερο συγκριτικώς με άτομα, τα οποία δεν υιοθετούν κανέναν από τους παραπάνω τρόπους συμπεριφοράς, τονίζουν ερευνητές Συντριπτικά στοιχεία έχουν αποδείξει ότι οι πιο πάνω συνήθειες συμβάλλουν στην απόκτηση υγιούς και παρατεταμένης ζωής. Η νέα μελέτη, όμως, στην πραγματικότητα προσδιόρισε ποσοτικώς τον αντίκτυπό τους, είπε η βρετανική ομάδα επιστημόνων. «Αυτά τα αποτελέσματα παρέχουν ίσως περισσότερη υποστήριξη στην ιδέα ότι ακόμα και οι μικρές μεταβολές στον τρόπο ζωής μπορούν να επιτύχουν μεγάλη διαφορά στην υγεία του πληθυσμού και να ενθαρρύνουν μεταβολές συμπεριφοράς», όπως έγραψαν οι ίδιοι ερευνητές στο περιοδικό Journal PLoS Medicine.


Η έρευνα


Μεταξύ του 1993 και του 1997 οι ερευνητές ρώτησαν 20.000 υγιείς Βρετανούς άντρες και γυναίκες για τον τρόπο ζωής τους. Ήλεγξαν, επίσης, το αίμα καθενός για να μετρήσουν τη βιταμίνη C, ένα δείκτη για το πόσα φρούτα και λαχανικά έτρωγαν. Ακολούθως όρισαν στους συμμετέχοντες –ηλικίας 45-79 ετών– ένα βαθμό μεταξύ 0 και 4 και επιβράβευαν με ένα βαθμό κάθε υγιεινή συμπεριφορά τους. Αφού έλαβαν υπόψη την ηλικία τους και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επιδράσουν στο ενδεχόμενο θανάτου τους, ιδιαιτέρως από καρδιαγγειακές παθήσεις, οι ερευνητές αποφάσισαν ότι τα άτομα με σκόρ 0 είχαν κατά τέσσερις φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους κυρίως από καρδιαγγειακή πάθηση. Οι ερευνητές, που παρακολούθησαν τους θανάτους των συμμετεχόντων έως το 2006, επισήμαναν σε ένα άτομο με βαθμό υγείας 0 ότι είχε τον ίδιο κίνδυνο να πεθάνει όσο κάποιος με βαθμό υγείας 4, ο οποίος όμως ήταν 14 χρόνια μεγαλύτερος σε ηλικία...


Το μυστικό


Η μεταβολή του τρόπου ζωής με το μεγαλύτερο όφελος ήταν η εγκατάλειψη του καπνίσματος, η οποία οδήγησε σε 80% βελτίωση της υγείας, όπως διαπιστώθηκε από τη μελέτη. Η επόμενη, από απόψεως υγιεινής αξίας, μεταβολή διαπιστώθηκε ότι ήταν η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.


Μέτρια κατανάλωση κρασιού και σωματική δραστηριότητα πρόσφεραν τα ίδια οφέλη είπε ο Kay Tee Khaw και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και του Ιατρικού Ερευνητικού Συμβουλίου. «Εξοπλισμένοι με αυτές τις πληροφορίες, οι επικεφαλής για τη Δημόσια Υγεία μπορούν τώρα να ενθαρρύνουν μεταβολές στην συμπεριφορά και δράσεις των ατόμων, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες για τη βελτίωση της υγείας των μεσηλίκων και ηλικιωμένων», κατέληξαν οι ερευνητές.


Πηγή: Εφημερίδα "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (20 Ιανουαρίου 2008)

Δεν υπάρχουν σχόλια: