Τρίτη, 22 Μαΐου 2007

Ελαιόλαδο κατά της νόσου Αλτσχάιμερ

«Έρευνες», υπογραμμίζει ο κ. Τριχόπουλος, «δείχνουν ότι το λάδι είναι αναγκαίο για τη διανοητική μας λειτουργία. Παρότι το θέμα μελετάται ακόμη, φαίνεται ότι στις μεσογειακές χώρες η συχνότητα του Αλτσχάιμερ είναι μικρότερη από τις βόρειες.


Ένας Ελληνας γιατρός, ο Νίκος Σκαρμέας, βρήκε ότι άτομα που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή στις ΗΠΑ είχαν μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν Αλτσχάιμερ».


Ο κ. Τριχόπουλος επισημαίνει τις συνέπειες από τη μείωση της κατανάλωσης οσπρίων και μαγειρεμένων λαχανικών με λάδι, σημειώνοντας ότι το ελαιόλαδο είναι ένα πυκνό θερμιδικά τρόφιμο με εννέα θερμίδες το γραμμάριο, αλλά πολύτιμο και αναντικατάστατο για την υγεία. Εξίσου σημαντικές είναι και οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στα φυτικής προέλευσης τρόφιμα, όπως η βιταμίνη C και τα καροτινοειδή.


Τα φλαβονοειδή


«Το επιστημονικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται σήμερα στα φλαβονοειδή, που αποτελούν τη σημαντικότερη κατηγορία αντιοξειδωτικών ουσιών, καθώς διάφορες έρευνες έχουν δείξει ότι παρέχουν προστασία από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ορισμένες μορφές καρκίνου. Μελέτη που έγινε στο εργαστήριό μας από την κ. Παγώνα Λάγιου έδειξε ότι ορισμένες κατηγορίες φλαβονοειδών προστατεύουν από τη στεφανιαία νόσο, αλλά και από την περιφερική αρτηριοπάθεια, η οποία είναι κατ’ εξοχήν αρτηριοσκληρωτική νόσος. Γι’ αυτό γενικώς λέμε «ναι» στα φυτικής προέλευσης τρόφιμα που περιέχουν φλαβονοειδή, όπως το κρασί και το τσάι. Ειδικά το κόκκινο κρασί είναι καλό για την καρδιά, επειδή περιέχει μια ειδική κατηγορία φλαβονοειδών, τις φλαβαντριόλες».


Τρία ποτήρια κρασί


Ο καθηγητής συνιστά τρία ποτήρια ημερησίως «εκτός αν μας αρέσει πολύ και έχουμε τον κίνδυνο της εκτροπής προς τον αλκοολισμό».


Ωστόσο, είναι αντίθετος με τη χορήγηση μεγάλων δόσεων βιταμινών. «Είδαμε ότι οι μεγάλες δόσεις βιταμίνης Α, που κάποτε ελπίζαμε ότι μπορούν να μας προστατεύσουν από τον καρκίνο του πνεύμονα, όχι μόνο δεν ωφελούν, αλλά ενδεχομένως κάνουν κακό. Επίσης διαπιστώθηκε ότι το φυλλικό οξύ, που θεωρούσαμε πολύ καλό για τις καρδιοπάθειες, είναι αναποτελεσματικό. Επομένως, ο χρυσός κανόνας είναι να αποφεύγει κανείς τις μεγάλες δόσεις οποιασδήποτε βιταμίνης και να προτιμά (εφόσον δεν διατρέφεται σωστά), τα πολυβιταμινούχα σκευάσματα μικρών συγκεντρώσεων βιταμινών, περίπου όπως βρίσκονται στις τροφές, διότι σίγουρα δεν κάνουν κακό και ίσως ωφελούν».


Πηγή: Εφημερίδα "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (6 Ιανουαρίου 2007)

Δεν υπάρχουν σχόλια: